,,Farmaceuta z misją” – to wywiad jakiego udzielił dr Piotr Merks ,,Pulsowi biznesu”, jednemu z najważniejszych dzienników w Polsce.
Pasja i zaangażowanie — tych cech nie sposób odmówić doktorowi nauk farmaceutycznych Piotrowi Merksowi, prezesowi start-upu Piktorex. Od kilku lat pracuje nad systemem piktogramów, wspierających opiekę farmaceutyczną. Od początku września 2017 r. lekolepki — czyli naklejki z oznaczeniami ułatwiającymi pacjentom przyjmowanie leków — są umieszczane na opakowaniach w niemal tysiącu placówek aptecznych w całej Polsce. I interesuje się tym rozwiązaniem coraz więcej farmaceutów. Piotr Merks przyznaje jednak, że droga do tego nie była usłana różami.
Koncepcja lekolepek narodziła się w 2004 r. podczas kolacji. — Całą rodziną, w której jest farmaceuta i lekarz stomatolog, zastanawialiśmy się, jakimi działaniami moglibyśmy wesprzeć przestrzeganie zaleceń terapeutycznych. Znając zagraniczne rozwiązania, postawiłem na system kolorowych piktogramów — mówi Piotr Merks.
Całość wywiadu znajduje się tutaj: https://www.pb.pl/farmaceuta-z-misja-899062